Headbanger's Corner- nr. 9

Headbanger’s Corner
Back in Black

Hej hej hej!!
Kan inte med ord förklara hur hedrad jag känner mig över att vara den nya headbangern. Så jag låter bli. Vill bara tacka Slicko Kickz och Fat Cat för de 2 åren de skrivit för den här tidningen and now you may rest in sleaze.

Det var inte helt lätt att bli den nya headbangern, det fanns vissa krav som jag var tvungen att leva upp till.
Krav 1: Var en rocker.
Krav 2: Hata Takida.
Peace of kaka tänkte jag. De två sista kraven var dock aningen jobbigare eftersom min klädstil varierar med humöret.
Krav 3: Se ut som en rocker.
Krav 4: Klä dig som en rocker.
Till mitt försvar där citerar jag vad som skrevs i tema tema-numret ” Klädvalen är lätta, ta vad du hittar – helst av läder eller jeans. Oftast kommer man undan genom att se självsäker ut.”  Rock’n’roll, nu kör vi!

En egenskap som är jävligt viktig när man är rocker är att kunna se det positiva i allting. Det är nästan barnsligt lätt, med hjälp av vår kära vän Jack Daniels. Han har följt med mig hela sommarn och liksom gjort livet lite lättare när det är som svårast. Som när man sett en hel konsert med Kiss och inser att den är slut UTAN att de spelat Heavens on Fire eller när man ägnat en hel kväll åt att leta efter bandet Mötley Crüe på Sthlms gator, eller när man står dyblöt och iskall med lera upp till knäna på Sonisphere och faktiskt inser att de ersatt Heaven & Hell med Hammerfall och att Iron Maiden spelar alldeles för sent för att man ska överleva kylan…
Jag har inte haft tillgång till käre Jack under alla de här hårda ögonblicken, man måste helt enkelt bita ihop och se det positiva ändå.
Så det jag istället har tänkt på har varit att ”fan va coolt det var när Paul Stanley flög 2 meter över mitt huvud, jag kan inte riktigt greppa att vi träffade Tommy Lee utanför F12, skönt att Iggy spelade direkt efter Hammerfall och vilken tur jag hade som lyckades få en glimt av Maiden innan jag gick hem och duschade en halvtimme i varmt vatten med alla kläder på.

Sleazy Lily

-Detta är alltså min spalt i Södra Latins skoltidning- Latin Lover. Sitter nu och försöker fundera ut nr. 11.
/Suzanna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0