Sagan om min första tatuering

Jag har en vit lilja på tatuerad på min högerarm och jag älskar den. Jag har designat den helt själv och var noga med att välja tatuerare. Jag valde Klara på Swahili Bobs, dels för att hon gör grymma liljor och för att Tranberg tatuerat sig hos henne och ja, hon var grym. Onsdagen den 9e juni gjorde jag det, efter att det hade blivit uppskjutet i några dagar. Som jag hade längtat, är helt besatt av tatueringar och har många fler idéer.

Klara började surra med maskinen och stack in och ut i min hud. Det sved i början men efter ett tag vara det nästan skönt, som när man kliar på ett myggbett. Det tog drygt en timme. Jag var helt svimmfärdig när det var klart, tror jag betalade en 1000-lapp för mycket, oklart det där. 10 minuter senare var jag tillbaka i skolan. Efter att vi hade ätit i matsalen var det blod över hela bordet...

Varför en vit lilja?
Mitt namn, Suzanna (nu var det sagt, tror det är första gången jag nämner det här på bloggen) betyder vit lilja på hebreeiska. Det fick jag veta när jag var väldigt liten och jag missförstod vad det innebar, jag började presentera mig som Vit Lilja. Det var även väldigt passande eftersom jag hade vitt hår som stod åt alla håll. Jag älskar mitt namn framförallt Z:at och dess betydelse.
Så, vad tycker ni?
/Suzanna

Kommentarer
Postat av: Emma

Fint!:)

2010-11-26 @ 13:29:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0