Djäkninnor

Idag har det varit en fotodag. Jag har varit med på 4 olika skolfoton/föreningsfoton. Det har varit så himla värt :D Lovar att lägga upp dem när jag får hem katalogen ;) Djäkninnefotot blev dock inte av, överbelastning av tjejer ni vet^^ Det är, vad jag har hört, uppskjutet till imorgon.

Notis: För er som inte går på Södra och inte har en aning om vad djäkninnor är, skäms på er. Nej men Södra Latin har sedan hundratals år tillbaka haft en förening som heter Djäkne, på den tiden gick bara killar i skolan. Det var en förening för teoretiker, alltså hör alla esteter egentligen inte hemma på Södra;) När tjejer senare fick äran att gå på Södra bildades snabbt Djäkninnor. Djäknar har ett julspel varje år där de återspelar kristi födelse, gör narr av lärare och framförallt, utrotar esteter. Kort sagt, årets höjdpunkt. Djäkninnornas jobb är att styra upp efterfesten;)

Så här är vi, fyra av årets ca 100 djäkninnor:

Måste försvara mina kära väninnor och nämna att de inte har hela munderingen på sig;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0