Torsdagskvällen

Hej hej!
Här sitter jag och lyssnar på låtar från Nightmare Before Christmas. Kan vara en av Tim Burtons bästa filmer! Måste se den snart igen, med Simon! Ingen kan göra Tim Burton-filmer så roliga som du och Isabelle! :D

Jack's Obsession:

Something's up with Jack
Something's up with Jack
Don't know if we're ever going to get him back

He's all alone up there
Locked away inside
Never says a word
Hope he hasn't died

Something's up with Jack
Something's up with Jack

JACK:
Christmas time is buzzing in my skull
Will it let me be? I cannot tell
There are so many things I cannot grasp
When I think I've got it, and then at last
Through my bony fingers it does slip
Like a snowflake in a fiery grip

Something's here I'm not quite getting
Though I try, I keep forgetting
Like a memory long since past
Here in an instant, gone in a flash
What does it mean?
What does it mean?

In these little bric-a-brac
A secret's waiting to be cracked
These dolls and toys confuse me so
Confound it all, I love it though

Simple objects, nothing more
But something's hidden through a door
Though I do not have the key
Something's there I cannot see
What does it mean?
What does it mean?
What does it mean?
Hmm...

I've read these Christmas books so many times
I know the stories and I know the rhymes
I know the Christmas carols all by heart
My skull's so full, it's tearing me apart
As often as I've read them, something's wrong
So hard to put my bony finger on

Or perhaps it's really not as deep
As I've been led to think
Am I trying much too hard?
Of course! I've been too close to see
The answer's right in front of me
Right in front of me

It's simple really, very clear
Like music drifting in the air
Invisible, but everywhere
Just because I cannot see it
Doesn't mean I can't believe it

You know, I think this Christmas thing
It's not as tricky as it seems
And why should they have all the fun?
It should belong to anyone

Not anyone, in fact, but me
Why, I could make a Christmas tree
And there's no reason I can find
I couldn't handle Christmas time

I bet I could improve it too
And that's exactly what I'll do
Hee,hee,hee
Eureka! I've got it


Hej Swea

Då var det klart, nu vet vi med all säkerhet att det här är Swea! Välkommen valp!

Vitt

Nämen hallå!

Här sitter man med svidande färg i håret och förbereder sig inför en intensiv pluggkväll. Jag SKA bli klar idag så jag kan ägna kvällen imorgon åt min käraste. Imorgon ska jag dessutom köpa mig ett reseapotek;) Jag tänker fanimej inte bli sjuk i Indien!
Innan jag sätter igång med att analysera romantiken och upplysningen så blir det lite latin. Livet som språkare<3

Här är jag för 2 år sen, med brunt hår;) Okej bilderna är i svartvitt och sepia insåg jag nu men ni förstår väl ungefär? :)

Fruktan, bävan, skräck- eller bara vanlig ångest?

Sitter och smuttar på ett glas vin medan ljusen sakta brinner ner och färgar det murkna bordet vitt med stearin. Försöker ta mig igenom romantiken och samtidigt behålla fattningen. Vad är det som tittar på mig i hörnet dit ljuset inte når? Vad är det som lågmält viskar ”Memento te mortalem esse”? Minns din dödlighet, jo jag tackar. Hur får man ner flodernas flods brydsamheter på papper när man inte hittar de svar man så ihärdigt söker? En resa till ett fjärran land i öster skulle göra själen gott. Inte skulle, kommer att. Definitivt.

Splendid.

Ungefär så ekar det i mitt huvud just nu, ännu en pusselvecka med massor att göra.


5 Dagar

Sen åker jag, Sofia och Jessica till Indien!




Klassfoto

Här har vi min klass dårå;) Temat är typ; vi om 20 år på klassträff. Synd bara att 10 personer saknades...

För övrigt, beställ aldrig foton från Stjärnstudio. Otrevlig fotograf och skitkvalité på bilderna. Tack hej!

Valpar

I lördags var jag utanför Göteborg och tittade på 3 veckor gamla briardvalpar. Det kan nog vara det sötaste som finns. Jag och min pappa har en sen tidigare, Brazze, och nu är det dags för farmor att skaffa en. Vi vet inte vilken det är än men det står mellan den med grönt band och oranget.




Någon av de här två ska följa med oss hem om några veckor:)



"Är du min lilla Swea?"



Pappa ville sno med sig den här hanen hem:)

Jag ska ha en svart briard en vacker dag:)

Vad hände?

Tog en tripp in på bästa glosboken där några profilbilder laddats upp. Vad möter jag om icke detta:

Ant0n är en 109 år gammal man / pojke:

SuzziSixx är en 18 år gammal kvinna / flicka:  
   
NuncTunc är en 18 år gammal kvinna / flicka:

Ja vad säger man?

Svampbobfyrkant

Jag är pepp! Imorgonär det fredag, då drar jag till Göteborg, kommer hem på lördag, right on time till Led Zeppelin-kväll på Harry's!
Den här dräkten är cool! Jobb på G! Göteborg imorn, Poseidon-statyn, watch out!!

Jag är taggad ja, om tio minuter får jag skölja bort dukoral-smaken i munnen!

Torsdag

Hej på er!

Idag hade jag tyskaprov och det gick jättebra. Nu över till det roliga :D Jag och Sofia var på Rädda Barnens huvudkontor idag och fick lite mer kött på benen angående vår Indien-resa som går av stapeln nästa lördag. Vi fick bl. a. snygga visum;) Jag har precis druckit dukoral och intalar mig att det är värt det det är värt det det är värt det!
Jag, Sofia och Jessica kommer att ha hur kul som helst eftersom det är hinduiskt nyår! Tänk vad mycket färger det kommer vara...
Okej det kommer inte bara vara kul, utan även lärorikt och tragiskt, vi är ju där av en anledning. Vi kommer att få se mycket hemskt, det är vi förberedda på.

Såhär ser vårt hotell ut:


Mysigt:) Och inte riktigt mitt i smeten.

Vädret där är tydligen väldigt konstigt, eller snarare temperaturen. Det är runt 30+ på dagarna och, om man ska tro på Jessica^^, 11+ på kvällarna. Freaky!
Vi kommer troligen åka till Taj Mahal någon dag också, det känns otroligt spännande eftersom det har varit mitt drömresemål väldigt länge! Finns det någon vackrare byggnade så säg till!

Nya skor

Jag är helt kär i mina nya skor som jag fyndade förra veckan med Clara! De är perfekta höst/vinterskor;) Inköpta i världens coolaste butik 118 Second Läder. Hittade dessutom en galet snygg jacka men den var på tok för dyr för en fattig student:/


Lejon

Om två veckor är jag i Delhi med Sofia:D Fantastiskt! Ser fram emot det så himla mycket!
Jag har insett att jag måste göra något med mina måndagar, de känns så himla deppiga nu. Men jag vet inte vad. Kanske ska ha klänning varje måndag, eller en ny sminkning?^^ Nej men ni fattar nog vad jag menar, måste komma på något bra bara, något som får mig att må bra.

Här kommer lite bilder från fredagen:

Efter skolan åkte jag till Hötorget och tog den sista sprutan inför Indien. Sen fikade jag med tjejerna på Café Gildas:)

Sen mötte jag och Laura upp Alex. Vi promenerade runt i Stockholm och fotograferade.

Vi har känt varandra i många många år :)

Vi tog en tripp förbi Kungsträdgården där jag fotade lejon ett tag. Sen åkte vi hem till mig och drack te i några timmar för att sen åka till Därmedpasta och äta pizza. Därefter bar det av mot Kungsträdgården igen där vi gick på nya Nissan invigningsfesten. Niklas var där:D Efter ett tag åkte jag och Laura vidare hem till Mimmi. Vi satt uppe halva natten och pratade. En fin fredag:)

The boys are back in town

Igårkväll gick jag och Laura hem till Isabelle i kylan. Det var galet kallt men vad gör det när man kan kasta färgglada löv på varandra? :D

Hemma hos Isabelle bakade vi bullar! Och spelade ut musikaler som Sweeney Todd...



Förvirrad^^


Efter några timmar fick vi sällskap av Anton, Matte och Niklas! Vi satt och lyssnade på musik, åt bullar, drack kaffe och cola, åt bullar, dansade, åt bullar och lyssnade på när Isabelle spelade piano.

Sen kollade vi på några Family Guy avsnitt. Det är för jävla bra asså :D

Ett leende på läpparna

Hej på er!
Jag ville bara säga att jag är glad. Glad på riktigt. Och jag är frisk om man inte tänker på den rossliga halsen jag haft i några veckor nu. Kartografiprovet idag gick bra. Tyskan är fortfarande helskoj. Jag och Sofia har bra lösningar på vårt projektarbete. Vi ska till Indien om två veckor. Imorgon ska jag till pappa och träffa Brazze. Nästa helg ska jag träffa 9 små hundvalpar i Göteborg. På torsdag får jag träffa älsklingen<3 Jag har fått hem fula men helsköna byxor från H&M som ska med till Indien eftersom jag inte hade något vettigt hemma. Jag lyssnar på konstig musik nu som Matte länkade till mig. På fredag ska jag framkalla bidler som är tagna i 8an sen sova hos Mimmi. Pyjamasparty. På lördag ska jag träffa Anton, vad vi ska göra har vi inte kommit fram till men han kommer ge mig pisk om jag föreslår kroga. Har jag redig tur så får jag träffa Alex på fredag. Tradera-auktionerna gick bra och Rädda Barnen fick mycket pengar. Nu ska jag sova, sovmorgon imorn och slutar tidigt:)

Utsikt från min skola.

Hela havet stormar

Igårkväll mötte jag upp Isabelle och Laura och gick till Club Probation (?) som låg under Snövit på Ringvägen. Det var ju inte det lättaste att lista ut... Där hade i alla fall Simon en spelning med sitt band Winterlamb. Det var fantastisk musik!

När de var klara mötte jag och tjejerna upp Clara och vi satte oss på Little Persia tills de stängde.






Matte kom och gjorde oss sällskap lagom tills de stängde. Då begav vi oss mot osäkra Östermalm där vi träffade på Simon igen. Efter 5 minuter vid Stureplan gick vi till Dovas. Vid den här tiden har jag glömt allt vad kamera heter så därför finnes inga bildbevis! Jag raggade upp 2 tyskar (det måste ha varit tvärtom) och fick höra gång på gång att jag var snyggast i Stockholm, hade sexigt läppstift och att jag borde följa med de till Berlin. Varför tackade jag nej?;)

Förra helgen

Nu blev det på tok för mycket rosa, tyll och barbie här i bloggen. För att jämna ut det lägger jag upp några bortglömda bilder från förra helgen. Setting: Dovas.


Rullar joint? Viker flygplan?


Om jag skulle lägga upp alla "smickrande" bilder Matte tog på mig skulle bloggen bli överbelastad. Tack.

Matte har ett speciellt öga.

Sen drog vi vidare till ett annat ställe vars namn jag aldrig uppfattade. Matte blev portad från Dovas.

Vi träffade den här sympatiska killen.

Den här bilden får runda upp. Matte spillde i alla fall ut öl och vi gick hem:)

Nu ska jag ut och se den sympatiska killen spela nåt slags instrument på Söder. Kan inte bli annat än trevligt!
Hej!

Ett Barbieäventyr

Idag inträffade något ytterst ovanligt. Jag bar rosa, väldigt mycket rosa. Jag och Juni var nämligen på premiären av den nya Barbie filmen.

När vi kom dit var den rosa mattan utrullad och vi möttes av en riktig barbie, som Juni inte ville fotas med...

Det bjöds på en massa gott, allt i rosa!

Kronprinsessan var på pla(s)ts!

Sen satte vi oss tillrätta i biosalongen, Barbien pratade en  kort stund och vinkade sig ut.

Juni trodde inte sina ögon...

Filmen var Barbie. Helt enkelt.


Ny bakelse

Här är min nya kjol från Beyond Retro! Den är helt fantastisk och jag vill aldrig ta av mig den! Men jag är så illa tvungen för nu ska jag duscha...



Manligt

Är hos pappa. Detta är bra grejer:

Vill ha dessa

Jag tycker inte riktigt om smala klackar men om någon skulle ge mig dessa från Christian Loubutain skulle jag inte tacka nej:) Jag börjar förresten få panik på mornarna, mina svarta Converse är ju inte vad de varit efter Sonisphere, de är helt slutkörda. Men jag behöver dem!!!

Sjuk

Ingen bra dag alls. Varför visas det bara skit på tv när man är hemma på dagarna? Och varför fungerar inte min dvd när jag som mest behöver den? Usch!

Lieber Deutsch

Helgen är över, men snart även måndagen:D Så, snart är det helg!
Har bara haft två lektioner idag och håltimmen spenderade jag med Laura i Bruno Gallerian. Mysigt. Jag läste även tyska och vi planerade vår Europa Tripp som går av stapeln våren 2012 (?)

Såhär glad var jag idag:

Sen var det fotolektion och den spenderade jag i Gamla Stan med Christian.

Såhär kunde det se ut:

Eller såhär:

Eller kanske såhär:

Tack hej!

Auktion slutar snart!

Glöm inte att buda på mina fina kläder som jag säljer på tradera. Pengarna kommer gå till Rädda Barnen.
--->Klick här för att komm dit<----


RSS 2.0