Maya

Jag visar mina nya kläder någon annan dag, är för upptagen med att vara cool nu. Sitter och läser om mayakulturen och försöker ta reda på vad det egentligen är. Ska skriva en rapport om vad jag kommit fram till sen till engelskan^^ Inledningen ska vara klar ikväll... Hur definerar man mayakulturen lite lätt? Omöjligt.
Top Model snart så jag måste lägga på ett kol.

/Suzanna

Faire le shopping

Jag har bokat tid för gaddning! Den här veckan;) Stay tuned.

Sen har jag råkat shoppa lite också. Men det var på rea. Ska börja spara till Grekland snart :D Träffade upp Clara och Laura på Weekday. De har väldigt spejsiga omklädningsrum tycker vi. Varför lämna något åt fantasin liksom?

Visar vad jag köpt nån gång senare idag;)

/Suzanna

KISS

My ass.

Nej men hoppas alla har en mysig och trevlig dag! Själv tänkte jag hänga på tatueringsstudiosar. Hur böjer man studio? Något att tänka på idag.

/Suzanna

Kliar i kroppen

Nu är det snart dags, abstinens. Om jag får min vilja igenom har jag en gaddning till i slutet av veckan. Den som lever får se...

Skissen är klar. Den kommer sitta på samma ställe som Le-Happys keltiska kors. Hon kan ju vara det snyggaste inom bloggvärlden.

/Suzanna

Middag á la Dovas

But not.
Middagen var hemma hos Clara. Middagen som bestod av hembakad pizza fick jag och Hanna fixa:) Fast jag bidrog mest med att äta chips och säga att de smakade som de skulle. Sen kom det fler flickor och vi åt pizza och den var väldigt väldigt god. Vi lyssnade lite på gamla goda 90-tals låtar och sen drog vi vidare ut utan något direkt mål.



Det blev nya Dovas! Det var mindre än jag förväntat mig så vi fick stå ett tag, sen barplatser och slutligen ett bord. Det var bra grejer det. Vi träffade på Jacob och hans Nya Zealändare till kompis också.


Sen gick vi vidare mot Harry's men de har fått en ny vakt. Jag gillar inte den nya vakten. Vem är han liksom? Aja, de förlorade på att inte släppa in oss :D Big time. Vi fick med oss Bohemiangrabbarna och gick till Donken istället. Chickenwrap. Sen hade vi efterfest hos Jesper i Fruängen!

Blev kvar där och vaknade av ett mongoalarm som fick mig att sätta mig käpprak upp i sängen. Föreställ er ett brandalarm 10 på morgonen...

Hurtbulle som man är så ska man i alla fall träna snart.

/Suzanna

En kväll på Mest

Hej hej.
Nu håller jag och Clara på att locka håret. Wiwi.

Igårkväll var vi på Mest på Götgatan. Det blev många öl. Festen slutade hemma hos mig, i min säng, jag sov på en massa chips inatt...


Snygga Clara.

Barhäng.

Kvällen till ära hade jag och Matte mustasch.

Starbrno, frågan är hur det uttalas? Jag fastnade för övrigt inte på bild den kvällen.

Mustaschfest!

Alex kom!


Jag blev så glad så:D

Vi har likadan hårfärg:D Wiwiwwiwiwiwwiwii...

/Suzanna

Blått

Nu går jag ut, med en skarpt blå sminkning.

Trevlig kväll!

Harley Davidson

Här är min nya t-shirt med Harley motiv. Gillar den skarpt. Har klippt och sytt lite.


Det praktiska är: man kan snurra på den och vips så blir baksidan framsidan!^^

/Suzanna

Nytt att pryda öronen

Nog för att de ser alltför mycket ut som kopior av Förken Söts smycken men jag kunde inte låta bli att köpa de när jag ändå hade presentkort. Båda paren är från Gina Tricot.

Ugglor.

Löv.

/Suzanna

Faire le clown

Sofia tyckte prompt att jag skulle gå ut såhär igårkväll:D Köra på det turkosa temat liksom...

De underbara byxorna är från Indien:D

Snabbt in snabbt ut

Hej hej.
Fredag igen, minst en varje vecka ryktas det om och de kommer och går lika snabbt allihop! Ikväll blir det utgång igen och jag vet itne riktigt vart än. Vi börjar med mingel på American Apparel, jag ska nog inviga min nya Harley-T-shirt. Mys. Visar snart.

Igår var jag jag också ut, då började vi på Beyond Retro som hade modevisning. Där fyndade jag även min t-shirt;) Sen gick vi vidare till Chill och satt där ett tag.


Kvällen slutade med att jag följde med Isabelle hem. Vi satt och drack te tillsammans med hennes storebror fram tills småtimmarna och sen kollad evi på Sweeney Todd. Mysig kväll.

/Suzanna

Wiwi Kiwi!

Nu är det gjort! Nu är kiwihelvetet uppäten Danne;) Trodde du aldrig va? Lika säkert som att jag åt upp kiwin, lika säkert är det att jag kommer på er spelning:D You have my word^^

Denna kiwi psykade alltså mig igårkväll men jag förmådde mig aldrig att äta upp den.

/Suzanna

Bakåtvolt

Hej hej hej hej hej...

Idag har jag varit hemma. Sjuk. Jag har i alla fall två veckors full närvaro i år:) Det är verkligen värdelöst att ligga hemma på dagarna.

Helgen var bra, speciellt lördagen. Det blev inget Ace och det är jag bara glad för:D Jag, mina 14-centimeters klackar och tjejerna gick till Soft i stället där Pontus & CO satt. Hade aldrig varit där förut men hade jävligt roligt fram tills jag började få yrsel igen (hade det tidigare under kvällen). Det var mongo musik som gjorde en glad och peppad, sen blev det cp-musik vid 1-2 tiden (skit) sen blev det bra igen. Ska väl sammanfatta kvällen med ord: Lacka på vakten, lacka på garderobskillen, beställa drink, lacka på snubben som inte fattar vad Jack'n'coke är, "What is love untz untz", äta ölkorv från Wille, leka arga-leken med Danne, dansa (?), få lapdance av Clara, skratta åt synen när en kille skiner upp bakom Clara i åsynen av hennes lapdance, krossat glas, Hanna kom!, få öl spillt i håret, mer dans, mindre dans, yrsel, vidare till Donken, bli glömd på Donken med Isabelle, leta upp resten men hittade bara Clara och Kenny, åka hem, decka i min säng på Isabelle...

Det var lördagen:) Inga bilder, glömde kameran hemma.

/Suzanna

JackaKavajKavaj

Idag hjälpte jag Isabelle med ett Second Hand Café i Rissnekyrkan som de har titt som tätt. Jag lyckas alltid fynda något och det gjorde jag även idag. Fest.

Min nya älskling som jag borde ha köpt för ett år sedan, en skinnjacka med fransar.

En rutig oversize kavaj:

Tänk när det är så varmt att man kan använda kavajer som jacka och shorts till;)

En svart kavaj, lika stor:P


Ses vi på Ace ikväll? Yeah, you heard me, Suzanna ska till Ace...
vad ska man ha på sig då då?

/Suzanna

Nitar

Här är skärpet som jag förälskade mig i igår. Har länge behövt ett rött smalt skärp och varför inte ett rött med nitar?

/Suzanna

Nordiska

Hej hej.

Nu är det fredagsmys på allvar. Mamma lagar trerätters och det är min favoritsoppa; bouillabaisse soppa! :D Sen chips och Let's Dance på det. Men det finns inga roliga kändisar med i år...

Efter skolan idag gick jag och Clara till Nordiska Muséet. Himla fint därinne. Glada över att vi slapp betala kollade vi på några utställningar och gick sen vidare mot 118 Second Lader där jag fyndade ett skärp. De spelade Girls Girls Girls så jag var redo att flytta in;)



Jag har för övrigt nu hämtat ut alla mina böcker som jag beställde för några dagar sen. Glad flicka^^
Trevlig kväll!

/Suzanna

Jeudi

Vad trött jag blir. Skulle skriva ett inlägg men internet knasar så jag gick och hängde lite tvätt så länge. Två av mina klänningar är nu blåa i tonen pga att jag lytt mammas råd och tvättade lite 30-graderstvätt tillsammans... Aja det var inte det jag skulle skriva om.
Jag ville bara dela med mig av att det här var en bra dag. Tills nu då... Jag räckte upp handen två gånger på geografilektionen (jag räcker inte upp handen, jag bara är) ena gången ställde jag en så pass svår fråga att jag inte fick ett svar av läraren, andra gången för att svara på en fråga ingen annan hade svaret på. Så det var bra. Efter det gick jag och Laura och fyndade mina skor.

Sött.
Sen sov jag en halv latinlektion, vaknade med ett ryck och rättade någons grekiska. Kändes fint. τέκνον betyder barn, inte son.
Sen lite tyska på det som kan vara den mysigaste lektionen.

Nu såhär på kvällen har jag läst på lite om dödssynderna, bläddrat i en bok om kelterna, läst i Kryptan och pluggat geografi. Herregud vad är det för fel på mig? Jag sitter och småler när jag läser vad jag skriver... Jaja, vad vore världen utan sådana som mig? En aning coolare kanske...

/Suzanna

Jeffrey<3

Här går det snabbt. Förälskade mig i Jeffrey Cambpell-skorna så sent som igårkväll, nu har jag ett par på fötterna:) Visste faktiskt inte att just de här såldes i Sverige så jag hade tänkt beställa hem ett par ikväll. Men så råkade ett par (det sista) få följa med mig efter att jag förälskat mig i dem på håltimmen. Fantastiskt sköna måste jag säga och det känns som om man studsar fram, trots 14 cm-klacken...


Omålade tånaglar, men det är ju bara jag som lider när jag ser ner på fötterna:D




Jag hoppas verkligen att ni får en bild av mig i huvudet när jag tar de sista bilderna:D Det var verkligen en konst och hela jag är i stort sett uppochner. Sen spårade det ur lite...

Jag älskar dem i alla fall♥
/Suzanna

Det här med Campbell...

Nu är det så att även jag råkat kära ner mig i dessa "Jeffrey Campbell-skorna". De är ju bara för snygga! Och de ser galet sköna ut. Måste prova och se om detta är  min grej, är så trött på platta vinterskor. Inte för att mina är helt platta men men...

Frågan är ju vilka man ska satsa på?

De Elsa Billgren klickade hem var ju inte så dumma de heller. Något att tänka på:)

/Suzanna

Sömn tack

Är så himla trött men får inte gå och lägga mig än! Låg vaken hela natten, helt pigg och helt plötsligt ringde klockan. Fattar inte vad det är som händer. Förra veckan somnade var jag än satte mig men sen i lördags har jag inte sovit mycket. Får hoppas på lite sömn inatt:) Några tips?
Nu ska jag leta upp min whiteboardpenna så jag kan skriva ner vad det är jag har i skolan, känns som att jag har läskigt bra koll om man jämför med förra året, och det skrämmer mig... Måste ha missat något...


/Suzanna

<3

Jag ska göra ett jätteroligt fotoprojekt till skolan och då ska jag ta hjälp av mina sju tjejkompisar och det ska bli hur kul som helst, är astaggad! Kollade igenom lite bilder på dem nyss och insåg hur mycket jag älskar dem! Måste visa oftare hur mycket jag uppskattar dem, ni är guld värda♥

Jag älskar er♥

Hejdå Twitter

Gick nyss igenom min gamla Twitter. Hatar egentligen twitter men det var kul att kunna uppdatera från mobilen. Nu försöker jag lösa hur jag ska ta bort kontot. Men det här måste jag ju ha sparat!

Pacmans fest var legendariskt rolig! Tack underbara människa!:-) Kvällens återstår att se, bäst för Lovisa att min 6 timmar långa bussfärd inte är bortkastad tid;) ... 12:29 PM May 15th, 2010 via txt

•Thailand! Ligger på stranden med en god kokosnöt i värmen och insåg nyss att klasskamraterna intagit klassrummet (Y) 9:27 AM Jan 7th, 2010 via txt
•Lilla Suzanna är på äventyr i stora vida världen, har nu intagit Kina! Är redan ett hot mot nationen, åkte fast i tullen och de har tagit min tändare samt fotograferat mig framifrån och från sidan:) ... 3:19 AM Jan 2nd, 2010 via txt
•Emma! Du hade rätt om snön! @eddieizzard 9:18 PM Dec 19th, 2009 via txt

•Woho! Ska se @eddieizzard och är taggad som fan! :-D 7:59 PM Dec 19th, 2009 via txt

•:-P= sofia 3:46 PM Oct 5th, 2009 via txt

•Quidquid latine dictum sit, altum videtur. 8:47 PM Sep 30th, 2009 via txt

•Svinkallt! Och så blev jag nyss påkörd av en cykel. Vad vill världen mig?! 7:57 AM Sep 29th, 2009 via txt

•Mupparnas jul med Sofia XD kan det bli bättre? Mohaha! 1:15 AM Sep 13th, 2009 via txt

•Jag äter de frusna... Frysta... Frusen... Kall! Citerar Sofia ^^ 4:31 PM Sep 11th, 2009 via txt

•Jag <3 att drömma mig bort. Dagdrömmar är min vardag. 12:10 PM Sep 9th, 2009 via txt

•Coldplay har bytt stil till dunka dunk. 9:09 PM Aug 22nd, 2009 via txt

•På väg till stureplan. Jag hör inte hemma där. 6:46 PM Aug 22nd, 2009 via txt

•Uppdatering; sangria, sol, 34 grader i skuggan, solfjäder. Mihi! Klarar inte mer sangria nu. Sista kvällen! 6:51 PM Aug 21st, 2009 via txt

•Uppdatering; sangria, jätteglass, 28 grader och en Barca-match om 10. Livet på en pinne! 9:59 PM Aug 19th, 2009 via txt

•Uppdatering; har köpt en rosring och har hittat cannabis för 2 euro hg... 9:23 PM Aug 18th, 2009 via txt

•Uppdatering; 36 grader i skuggan, inte ett enda moln, palmer, Mötley i iPoden, snart vid hotellet! 12:42 PM Aug 15th, 2009 via txt

♥Ett halvår idag. Bästa halvåret i mitt liv!<3 3:38 AM Aug 15th, 2009 via txt

Jag och pappa på Mallis 2009. Älskar dig pappa<3

/Suzanna


Samstag- Sonnestag

Hej hej.
Det blir lite uppehåll ibland eftersom att jag inte alltid är i sinnesstämmning och känner mig kapabel till att skriva. Då blir det bara deprimerande inlägg och det vill jag helst undvika;) Men nu mår jag finfint! Fast inte hälsan dock, är lite förskyld. Men i stort sätt frisk om man jämför med när jag vaknade. Så jag gick upp vid 13 idag och la mig i soffan och läste, gick endast upp för att brygga nytt thé;) Har läst Kryptan. Den är bra men jag väntar bara på att den ska kicka igång på allvar, har kommit 150 sidor och inget storslaget har hänt. Aja, det kommer väl. När vi ändå är inne på böcker kan jag dela med mig lite av min nördiga sida. Älskar min bokhylla och allt som där finns. Allt från Tommyland till Illiaden till Harry Potter-böckerna till Alexander den Store-triologin till Tattoo Chronicles till World Religions till A Piece Of Cake... Ni fattar;) Jag har olika fetischer nämligen... Klassisk rock, historia & mytologi, tatueringar, symbolism, språk och bakelser. Nu vet ni...

Det jag skulle komma till var att jag beställde hem lite nya böcker igår.

Can't wait;)

Igår åt Sofia och Isabelle hos mig och vi spelade lite spel med familjen. Det hettade till vissa stunder och jag förslog att vi skulle ta undan spelet... Sen gick jag och Sofia ut. Vi åkte till Tc, gick därifrån till Maria torget och lyckades få ut Matte från Marie Leveau genom att säga att vi skulle til Laroy... På väg mot Laroy ringer Lisa och säger att de höjt åldersgränsen (värt att nämna att jag inte hänger på Laroy eller någonting som ens är i närheten av östermalm...) men vi åkte i alla fall till Stureplan (grattis Saffi, my gift to you) och sen gick vi runt i någon timme för att slutligen hamna på Dovas. Tack. Klockan var runt 01.00 när vi äntligen kom in:D Dovas var Dovas och jag var hemma vid 03.00 imorse. Vaknade upp och lät som en skata, det var nog trots allt inte så smart att vara ute och vandra i -15 mitt i natten...

/Suzanna

Ur fokus

Det är jobbigt att måla. Tar nu en paus och ska skissa lite på liljor. Jag gillar liljor. Om ni är snälla kanske ni får se någon gång.

Jag ska måla hela världen

Nu sitter jag och målar mina spegelramar svarta... som min själ... Hmm, nej men svarta blir dem! Försöker få ordning på mitt rum, har ju ändå bott här i 2 år nu. Så det gör jag medan jag tittar på tv.

Den här dagen har varit trevlig. Kommer inte på ett bättre beskrivande ord. Sov igenom hela latinet, tänker satsa när det verkligen gäller;) Sen mötte jag Schrello i korridoren som var som en frisk fläkt, jäklar vad glad du verkade och det smittade av sig!!:D Det gillar vi.
Sen var det ganska trevligt att få skiv-biljetterna! Så nu kan ni börja köpa biljetter till min studentskiva med temat: Livet som en musikal! Underbart.

Imorgon ska jag åka till pappa och om jag får min vilja igenom så ska vi övningsköra, nu jävlar ska jag ge mig ut på vägarna och göra livet aningen farligare för nynäshamnsborna;)

/Suzanna

Curry

Är så himla glad över Indienbilderna och jag visade dem för min mamma, hon var helt begaistrad. På ett mamma sätt;) Inte alls med andra ord.

Nu har jag färgat mitt hår igen och jag är helt förundrad över min lugg; jag började med att färga den så att jag kunde vara säker på att den skulle bli röd men nu ser jag ut som en annan version av Rouge i X-Men- luggen är blond och håret rött! xD Helt fantastiskt. Men tror inte att det kommer synas så mycket, håret har inte ens torkat än :D
Jag måste kolla igenom min garderob igen, veta vad som passar till den nya hårfärgen. Mycket snack om håret men det är det roligaste som hänt mig i år.

Nu måste jag sova. Eller snarare stänga av datorn.
/Suzanna

Man ska vara glad

Jag har bestämt mig för att vara glad i år. Jag orkar knappt med mig själv längre som jag hela tiden upprepar men det ligger ju sanning i det. Det hjälpte inte ens när jag slog mig hårt i huvudet i ett skåp, fortfarande samma tankar. Så nu ska jag vara glad. Tror att den nya hårfärgen hjälper lite, allt blir så mycket roligare när man ser en röd hårslinga smita förbi ögonen när det blåser extremt mycket.

Jag och mina tjejkompisar var och fikade på café Rival idag på mongohåltimmen. Det var mysigt.

Lisa har färgat håret brunt:O

För övrigt så har jag fått hem en massa fina bilder från Indien, nu. Det blir så mycket finare när man håller dem i handen. De ska jag fixa med någon gång.

/Suzanna

Back in school

Eller något. Nu sitter jag återigen i skolans datasal och tillbringar min håltimme. Man blir så himla glad på måndagar. Börjar 09.00 med engelska som sluta 10.45 och sen har jag håltimme fram tills 14.30. Glad_tjej_92 sitter alltså här... Fast nästa vecka börjar det nya schemat. Då kommer jag ha latin direkt efter engelskan om jag inte minns fel, och det är inte okej någonstans eftersom man är mongohungrig på måndagmornar. Det är sånt jag sitter och tänker på nu :D

/Suzanna

Allt som sägs på latin låter djupsinnigt


Rött hår

Jag gillar min nya hårfärg. Väldigt mycket faktiskt. Här är lite mer bilder.



Jävla vägg alltså, den är så ful! Men den framhäver det röda håret:D

/Suzanna

En Röd Ros

Förut var jag en vit lilja med mitt vita hår. Nu är det dags för min andra favoritblomma, nämligen rosen. Denna dag ska vi minnas som den dagen Suzanna blev rödhårig. Galet men sant. Nu kan jag fira Ginger's Day med Matte och göra lika coola frisyrer som Lillalie men hur mycket jag än försöker så kan jag aldrig få lika fint hår som Filippa, ty det är äkta.

Here we go:



Tack Sofia för hjälpen :D Även hon har fixat sitt hår;)

Ska nog färga en gång till i veckan;) Jag älskar numera rött hår!!!
Nu ska vi gå på bio!

/Suzanna

Say what?

Är så himla trött på mig själv just nu. Hur löser jag det då? Ja hur brukar jag egentligen lösa det?;)

När Jacken är slut finns det bara en sak att göra: färga håret!


Update:
Håret är färgat, bild kommer när jag återfått självförtroendet;)
/Suzanna

Wings

Pratade lite tatueringar igår på Harry's och det kliar i fingrarna, jag vill ha mer! Jag tänker och funderar men det är så mycket som jag vill göra. Men något blir det nog till våren;)

Vingar kan vara så himla snyggt men det är nog inget för mig;)

/Suzanna


Lyckad kväll

Gårkvällen var helt underbar. Den började hemma hos Clara där hon, jag och Laura åt mat och lyssnade på konstig musik (sätt mig inte vid spotify^^). Sen kom Hanna, Pontus och Danne över och vi körde lite drinklekar för att komma i stämning. När alla kände sig lagom glada åkte vi in till Harry's. Det var längesen det var så roligt på Harry's! Trots att Tranberg satt hemma och kliade sig på pungen... Men det är sällan Crazy Night's på Harry's kan gå fel.
Runt 3 drog vi hem till Clara igen och jag däckade i hennes soffa till en riktigt dålig film (jo den var dålig Clara:D).

Enda bilden från igår? Jag har för tillfället ingen kamera därav bristen på bilder här i bloggen.

Vaknade vid 14.00 idag. Orkade inte ens bli arg över att dagen var över utan hoppade glatt in till de andra. Däckade där i några minuter och sen åt vi frukost.
Ikväll ska vi dansa ut granen med grannarna. Vi ses!

/Suzanna

Smått och gott

Här är lite mer nytt i garderoben. Behöver mer underkläder! Älskar korsetter men det är så svårt att hitta de perfekta. 
 
Stay-ups, korsett och strumpebandshållare (heter de det?). Allt från H&M. Hur tar man kort på strumpor för att få de att se snygga ut?^^ Vill dessutom tillägga att mina bröst inte ser så knöliga ut som korsetten skapar en illusion av att de skulle kunna göra;)

Jag köpte dessutom ett skärp på Beyond Retro för några dagar sen.


Inga nitar:O

/Suzanna

Cheap Monday<3

Jag fick med mig två par jeans efter att ha gått runt i något som kändes som en evighet bland mellandagsrean. Är helt oinspirerad nu för tiden när jag går på stan, vad händer? Är kläderna groteskt mycket fulare eller är det jag som inte ser pärlorna bland svinen? Jeans känns i alla fall bra.



Älskar dem. Nu måste jag bara göra plats för dem. Clara och Laura var här förra veckan och hjälpte mig med att rensa garderoben. Har redan lagt ut lite på tradera och mer ska det bli. Men jag tror att ännu mer måste ryka.
Fan vad jag är trött.

/Suzanna

<3

Allt jag vill göra är att gå i ide, sova sova sova tills han kommer hem. Jag går sönder här.
</3

Disney on Ice

Igår var jag på Disney on Ice i Globen med min familj. Jag satt själv, långt ifrån min familj men jag hade fan så mycket bättre plats än dem;)



Kom nyss hem. Har varit med Mimmi och Laura. Vi fikade:D
Det var den här dagen det.

/Suzanna

Greece

Jag känner att årets resa blir till grekland. I sommar ska jag fanimig iväg till detta gudomliga land! Kolla bara på vattnet! Och så mycket kultur! Och maten är alltid alltid god :D



Vem vet, jag kanske helt enkelt blir kvar och aldrig kommer hem. Jag har ju trots allt läst klassiska grekiska i ett år, kanske kan ta mig fram på det? ;)
Jag och Isabelle har redan börjat planera och jag tror vi täckt första veckan i Peloponnesos ganska bra;) Vi måste bara skaffa en ekonomisk översyn och veta exakt hur mycket som skulle krävas. Vi ska iväg!

/Suzanna

2011

Inte så mycket att skriva nu. Nyår var galet kul, spårat!! Får skriva mer någon annan dag.
Här är ett collage direktsnott från Isabelle:D


Skojjar inte när jag säger att vi hade uppemot 70 tomtebloss. Det är numera brännmärken på borden här hemma... Är man cool så är man.

/Suzanna

RSS 2.0