Djäknespel och en resa i tiden

Igår ägde det omtalade Djäknespelet rum i Södra Latins aula. Det var underbart. Vackert! Självfallet tycker jag att de tidigare åren har varit bättre men så är det ju alltid.

-Djäknespelet är ett julspel som skolans teoretikertreor sätter ihop för att bevisa för esteterna att det inte är så jävla svårt att stå på scen trots att man går en akademisk utbildning med en framtid. Man gör narr av lärare och i år även elever samtidigt som man spelar upp Jesu födelse (Djäknus födelse). Det går ut på att teoretikerna återtar makten på den annars så estetiska skola.
  

Efter Djäknespelet så var det dags för Djäkninnefesten och den ägde i år rum på Club Ego. Temat var Ladies & Gentlemen -1957.  Jag, som inte hade några som helst förväntningar, hade hur kul som helst. Jag hade dessutom fabulösa lockar i håret som gjorde det hela lite roligare:D


Kamerorna var ju inte de bästa på 50-talet...


Stiliga herrar.

Jag och Sofia. Och ja, ni ser mig dricka en cider, min första och sista;)

Mer bilder än så blev det itne från min sida men jag kan garantera er att det var många snyggingar på plats;)

/Suzanna

Kommentarer
Postat av: Moa ♥ - TÄVLING PÅGÅR

Anmäl dig gärna till dagens blogg :D

2010-12-14 @ 18:06:46
URL: http://FUCKINGPOSERS.SE
Postat av: Moa ♥ - TÄVLING PÅGÅR

Kul att du är med :D LYCKA TILL!

2010-12-14 @ 19:10:34
URL: http://FUCKINGPOSERS.SE

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0