Fruktan, bävan, skräck- eller bara vanlig ångest?

Sitter och smuttar på ett glas vin medan ljusen sakta brinner ner och färgar det murkna bordet vitt med stearin. Försöker ta mig igenom romantiken och samtidigt behålla fattningen. Vad är det som tittar på mig i hörnet dit ljuset inte når? Vad är det som lågmält viskar ”Memento te mortalem esse”? Minns din dödlighet, jo jag tackar. Hur får man ner flodernas flods brydsamheter på papper när man inte hittar de svar man så ihärdigt söker? En resa till ett fjärran land i öster skulle göra själen gott. Inte skulle, kommer att. Definitivt.

Splendid.

Ungefär så ekar det i mitt huvud just nu, ännu en pusselvecka med massor att göra.


Kommentarer
Postat av: Malin!

En ny poet måhända? ;)

2010-10-26 @ 22:15:07
Postat av: Språkpolis

"Ännu en pusselvecka" ska det vara. Du pratar väl ändå inte om en bestämd vecka?

2010-10-26 @ 22:48:12
URL: http://språkpolis.com
Postat av: Suzzi

Haha, my bad;) Ska rättas till omedelbart!

2010-10-27 @ 17:44:31
URL: http://vitlilja.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0