Det här med vikt

Jag vet, det är i stort sett ett tabu ämne.
Men jag stör mig så jävla mycket på allt viktsnack så nu hade jag tänkt reda ut min situation här på bloggen en gång för alla.
Jag kan äta extremt mycket utan att det märks. Jag smäller lätt i mig en hel pizza och är lika smal som när jag vaknar på mornarna. Jag är dock beredd på att min kropp säger ifrån en vacker dag och att jag verkligen blir vad jag äter. Därför tränar jag för att hålla mig i form. Jag vill inte vara pinnsmal, det vill jag verkligen inte och därför känner jag att det är okej för mig att äta hur mycket jag vill. Jag har velat gå upp i vikt länge. Jag HATAR när folk kommenterar hur smal jag är och främst när folk jämför sin kropp med min och släpper på onödiga kommentarer som "Men du förstår inte, du är själv så himla smal". Eller "Jag önskar att jag var lika smal som dig". Eller varför inte en fråga som min farmor släppte på för några år sen "Suzanna, brukar du stoppa fingrarna i halsen och kräkas?". Nej det gör jag inte, för om det är något jag har komplex för så är det att jag är för smal. Så jag stör mig så jävla mycket på alla viktklubbar, var är min viktklubb?
Tror aldrig jag har vägt så mycket som nu, gillar det. Så på skojj skulle jag kolla mitt BMI på viktklubbens hemsida och vad får man för svar?

Jag är lång och smal, men jag verkar inte kunna göra något åt det. Jag har lärt mig att älska min kropp och är nöjd. Så jag ber snällt alla som jämför era kroppar med min eller släpper på onödiga kommentarer; sluta med det, alla är skapta olika och alla är vackra! Så länge man själv mår bra så räcker väl det?
Första och enda gången jag skriver om ett ämne som verkligen inte intresserar mig. Tack hej!

/Suzanna

Kommentarer
Postat av: M

Förstår precis vad du menar...

Vad heter hemsidan där du kolla upp ditt BMI?

2011-04-01 @ 21:51:35
Postat av: Tranberg

Jag ar tjock och glad! xD

2011-04-02 @ 08:30:59
Postat av: Liz (sister)

stå på dig vackra syster, du är fin precis som du är! Låt aldrig någon ta det ifrån dig <3

2011-04-04 @ 09:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0